Ny svensk bok om content marketing

I nya boken ”Content marketing för alla” ger författarna Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup dig allt du behöver för att lyckas med din content marketing – från strategi och planering till hantverket och uppföljningen.

Den här boken heter Content marketing för alla av en anledning. Content marketing är inte något bara för stora etablerade företag, med stora resurser, utan lika mycket för den som har begränsade tillgångar. Innehåll som är värdefullt för målgruppen är det bästa sättet att nå kunder – för alla typer av företag. Det är ett effektivt sätt att bygga nya relationer, behålla befintliga och stärka varumärket. Men det krävs en strategi, tålamod och ett kontinuerligt arbete med bra innehåll. Allt för många försöker hitta enkla lösningar ta och misslyckas därför. Du som läser den här boken ska inte bli en av dem.

Boken kommer att kunna läsas i ett svep eller som fristående delar beroende på ditt företags behov. Författarnas ambition är att ge en komplett grund för dig som arbetar med, eller är nyfiken på, content marketing. Men det är du som ska göra jobbet och då är författarnas råd till dig som läsare att våga vara nyfiken. Testa, försök ständigt bli bättre och lär dig nya saker. Lär av andra, men framför allt, av dina misstag och framgångar. Besök gärna Content marketing för alla:s hemsida. Vill du köpa boken så finns den här.

220 kronor inklusive moms och frakt i Sverige.

Joakim Arhammar

Joakim Arhammar

Joakim är contentspecialist på digitala byrån Springtime med 10 års erfarenhet av content marketing. En framträdande röst inom utvecklingen av content marketing i Sverige. Bloggar på joakimarhammar.se.

Pontus Staunstrup

Pontus Staunstrup

Pontus är digital strateg med fokus på content strategy/marketing. Ansvarig för content strategy och sociala medier på PostNord. Flitig föreläsare och lärare inom bl.a content marketing. Bloggar på staunstrup.se.

Nu är boken på väg till dig


När en bok väl är färdig och man öppnar den första kartongen så att doften av trycksvärta fyller rummet, då vet man att ett delmål har nåtts. Nästa steg är att marknadsföra boken, vilket följs av helt andra steg. Stegen till brevlådan, och det kan bli många steg innan alla får sina böcker.

Men till slut faller allt på plats, och förhoppningsvis kan du bara några dagar efter din beställning sätta dig tillbaka med en kopp kaffe och själv känna den svaga doften av trycksvärta när du bläddrar igenom din nyinköpta bok.

Författarna delar med sig

2016 var det release på boken Content Marketing för alla på Berghs. Författarna Pontus Staunstrup och Joakim Arhammar delade med sig av sina erfarenheter och gav tips. Var du inte på plats, så kan du se här vad som hände.