2016 kom första upplagan av “Content marketing för alla”, boken som fyllde ett tomrum på den svenska marknaden. Det blev en succé, och det kändes självklart när författarna Pontus Staunstrup och Joakim Arhammar fick pris på Swedish Content Awards, som det årets bästa branschgärning.

För att kunna göra bra content marketing behövs både kunskap och insikter samt metoder och verktyg för det löpande contentarbetet.

Branschorganisationen Swedish Content Agencies konstaterade den gången att författarnas mål var att ge fler svenskar en grundkunskap om vad content marketing är, hur man kommer igång, hur man mäter värdet av arbetet och allt där emellan. Och det, plus lite till, har de lyckats med.

Nu är vi inne i ett nytt decennium, och Pontus Staunstrup, som är en av författarna bakom boken “Content marketing för alla”, tar ett steg till och bjuder på “Contenthandboken”.

Det här är en bok om innehåll – hur du producerar text, video, ljud, bilder och grafik som kan användas i olika kanaler som en del av marknadsföring och kommunikation. Contenthandboken ska hjälpa dig som skapar innehåll i olika sammanhang att göra det lättare, få större genomslag och lyckas nå dina mål. Oavsett om du jobbar med innehåll för internt eller externt bruk, i ett B2B- eller B2C-företag eller i en organisation eller myndighet, kommer du ha nytta av den här boken.

Riktigt bra innehåll behövs överallt!