150 kr inklusive moms och frakt

Ny svensk bok om content marketing

I nya boken “Content marketing för alla” ger författarna Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup dig allt du behöver för att lyckas med din content marketing – från strategi och planering till hantverket och uppföljningen.

Den här boken heter Content marketing för alla av en anledning. Content marketing är inte något bara för stora etablerade företag, med stora resurser, utan lika mycket för den som har begränsade tillgångar. Innehåll som är värdefullt för målgruppen är det bästa sättet att nå kunder – för alla typer av företag. Det är ett effektivt sätt att bygga nya relationer, behålla befintliga och stärka varumärket. Men det krävs en strategi, tålamod och ett kontinuerligt arbete med bra innehåll. Allt för många försöker hitta enkla lösningar ta och misslyckas därför. Du som läser den här boken ska inte bli en av dem.

Boken kommer att kunna läsas i ett svep eller som fristående delar beroende på ditt företags behov. Författarnas ambition är att ge en komplett grund för dig som arbetar med, eller är nyfiken på, content marketing. Men det är du som ska göra jobbet och då är författarnas råd till dig som läsare att våga vara nyfiken. Testa, försök ständigt bli bättre och lär dig nya saker. Lär av andra, men framför allt, av dina misstag och framgångar. Besök gärna Content marketing för alla:s hemsida. Vill du köpa boken så finns den här. 220 kronor inklusive moms och frakt i Sverige.

Nu även som E-bok

Den finns nu också här, som E-bok i epub 3.0 format. Eller här, som E-bok i PDF format.
160 kronor inklusive moms. Så fort din order är färdigbehandlad, mailar vi en länk där du kan ladda ner boken. Och ja, vi jobbar så fort vi kan och hinner.

Joakim Arhammar

Joakim Arhammar

Joakim är contentspecialist på digitala byrån Springtime med 10 års erfarenhet av content marketing. En framträdande röst inom utvecklingen av content marketing i Sverige. Bloggar på joakimarhammar.se.

Pontus Staunstrup

Pontus Staunstrup

Pontus är digital strateg med fokus på content strategy/marketing. Ansvarig för content strategy och sociala medier på PostNord. Flitig föreläsare och lärare inom bl.a content marketing. Bloggar på staunstrup.se.

Vinnarmotivering för priset
Bästa Branschgärning:

För att kunna göra bra content marketing behövs både kunskap och insikter samt metoder och verktyg för det löpande contentarbetet. Insamlingen av kunskap har historiskt sett främst gjorts från internationellt håll, till och med förra året, då en bok dök upp på den svenska marknaden. Den är till för alla, och ger på ett enkelt sätt en helhetsbild av content marketing. Du kan både som beställare och som producent få tips på hur du utvecklar och stärker din content marketing-satsning. Boken har också använts som kurslitteratur. Författarnas mål är att ge fler svenskar en grundkunskap om vad content marketing är, hur man kommer igång, hur man mäter värdet av arbetet och allt där emellan. Och det, plus lite till, har de lyckats med. Bästa Branschgärning är boken ”Content marketing för alla”, skriven av Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup.

Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup tilldelas pris för Bästa Branschgärning

Swedish Content Agencies hederspris Bästa Branschgärning går i år till Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup för deras bok ”Content Marketing för alla”.

Priset delas ut på galan Swedish Content Awards.
Det är andra gången som branschorganisationen Swedish Content Agencies delar ut hederspriset Bästa Branschgärning. Priset delas årligen ut till en person, ett team eller en organisation som har verkat för att höja kvalitén och drivit utvecklingen framåt inom området content marketing på den svenska eller nordiska marknaden.
Juryn består av Swedish Content Agencies styrelse.
I år har de valt att ge priset till Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup som har skrivit boken ”Content marketing för alla”.

– Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup har lyckats skriva en bok om content marketing som är lätt att förstå och ger praktiska verktyg för alla. Inte minst hjälper den kommunikationsköparna att bli mer medvetna och kunniga inom området content marketing. Den svenska marknaden behöver en bok som denna, säger Maria Westman, styrelseordförande för Swedish Content Agencies och den som delar ut priset på Swedish Content Awards den 31 maj på Berns.

Nu är boken på väg till dig


När en bok väl är färdig och man öppnar den första kartongen så att doften av trycksvärta fyller rummet, då vet man att ett delmål har nåtts. Nästa steg är att marknadsföra boken, vilket följs av helt andra steg. Stegen till brevlådan, och det kan bli många steg innan alla får sina böcker.

Men till slut faller allt på plats, och förhoppningsvis kan du bara några dagar efter din beställning sätta dig tillbaka med en kopp kaffe och själv känna den svaga doften av trycksvärta när du bläddrar igenom din nyinköpta bok.

Författarna delar med sig

2016 var det release på boken Content Marketing för alla på Berghs. Författarna Pontus Staunstrup och Joakim Arhammar delade med sig av sina erfarenheter och gav tips. Var du inte på plats, så kan du se här vad som hände.

Prisbelönta för bästa branschgärning

Författarnas mål är att ge fler svenskar en grundkunskap om vad content marketing är, hur man kommer igång, hur man mäter värdet av arbetet och allt där emellan. Och det, plus lite till, har de lyckats med. Bästa Branschgärning är boken ”Content marketing för alla”, skriven av Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup.